سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخراج مدیر عامل شستا در دقیقه 90 چه بود؟

محمد رضوانی فر

به گزارش رصد روز ، مدیرعامل سابق شستا با اشاره به فشارهای فراقانونی برای دریافت منابع از شستا و حواشی اخیر در این مجموعه ، گفت: 25 برابر افزایش سودآوری این هلدینگ بزرگ در کشور در سه سال گذشته سال یک رکورد مهم است. " محمد رضوانی فر در مورد شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) ، گفت: "در روزهای اخیر فشارهایی از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تامین اجتماعی برای دریافت مبالغ مختلف به شستا اعمال شده است. مصلحت اندیشی قابل قبولی نبود و در پایان باید تأکید کرد که هر دستگاهی حق تغییر مدیران زیردستان خود را دارد ، اما در این میان نباید روایت های غلط و اشتباه به افکار عمومی ارائه شود.

 

بر اساس گزارش رصد روز وی گفت: سهامداران می توانند سود سهام دریافت کنند در صورت تشکیل مجمع عمومی و قبل از آن امکان پذیر نیست ، این پرداخت خلاف قانون است و زودتر از موعد قانونی و زودتر از برگزاری رسمی مجمع عمومی خلاف قانون است. احترام در اولویت است ، اما دولت و سازمان تأمین اجتماعی نباید از روشهای غیرقانونی یا غیرقانونی برای این اولویت استفاده کنند ، زیرا پرداخت منابع و دریافت سود از شستا قبل از مهلت های قانونی یک روند غیر قانونی است سازمان بورس اوراق بهادار

 

رضوانی فر گفت: این روند قطعاً به ضرر سهامداران شستا در بورس تمام می شود و ما به عنوان مدیریت گروه شستا نباید و نمی توانستیم تسلیم فرایندهای غیرقانونی شویم. اگر دارایی در قبال این ادعا متعلق به شستا بود ، باز هم توجیهی برای ارائه آن به سهامداران وجود داشت ، اما این واقعیت که دولت به دنبال دریافت منابع از شستا قبل از موعد قانونی قانونی بدون ارائه دارایی به شستا است ، مطمئناً مطابق با چارچوب قانونی نیست

 

  رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو ؛ 20 میلیون دوز فایزر در راه ایران

بر اساس آخرین صورتهای مالی ، سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر حدود 1500 میلیارد تومان به شستا بدهکار است و اینکه دولت به دنبال دریافت های جدید از شستا است ، موضوعی نیست که بدون ارائه دارایی به راحتی پذیرفته شود.

 

رضوانی فر تاکید کرد: روزی که شستا وارد بورس شد ، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به بورس نامه نوشت که از 17 آوریل 1999 به بعد ، رفتار وی با شستا مطابق قوانین و مقررات بازار سرمایه آیا این درخواست پرداخت سود قانونی است؟ باید غیرقانونی باشد.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

 

مدیرعامل سابق شستا گفت: پیگیری پرونده های حقوقی در ایران سازه و بسیاری از مسائل دیگر قطعاً در ایجاد دشمن برای ما بی تاثیر نبوده است. برخی از این بی اخلاقی ها در فضای رسانه ای کسانی است که به پرونده ایران سازه علاقه مند بودند. زمان نشان می دهد و به زودی دولت جدید به طور کامل تأسیس می شود و سپس مشخص می شود که چه کسی به دنبال چیزی بود.